INBOUND MARKETING

B2B magi – for deg som virkelig vil satse på å tiltrekke deg nye leads.

Inbound marketing er en variant av innholdsmarkedsføring ( content marketing ) der fokus er å få kunden til å komme til deg gjennom god informasjon og merverdi. Her jobbes det kontinuerlig over tid med en miks av de verktøyene du ser under her. Hvilket verktøy vi bruker er avhengig av hvor kjøperen er i kjøpstrakten.

Ikon Blogg i Inbound Marketing, Sense Kommunikasjon

BLOGG

BLOGG

En personlig blogg, eller firmablogg, er bedriftens sjanse til å vise sitt ansikt utad. I en blogg kan du undervise/utdanne og underholde kunden med kunnskap, meninger, kommentarer til arrangementer og annet materiale som bilde eller video. Blogging kan være en sentral del av markedsføringen for å oppnå besøkstrafikk og en personlig samtale.

Ikon innholdsplan og produksjon i Sosiale medier, Sense Kommunikasjon.

NYHETSBREV

NYHETSBREV

I et nyhetsbrev kan dine kunder og medlemmer få tilgang til aktuelle saker, nyheter, artikler, tilbud og rapporter fra den siste uken, måneden eller året. Vi kan segmentere innhold til forskjellige målgrupper, deres interesser og ønsker, og sette opp automatiserte utsendinger. Kunden skal til enhver tid ha anledning til å melde seg av nyhetsbrevet.

Ikon Sosiale Medier i Inbound Marketing, Sense Kommunikasjon

SOSIALE MEDIER

SOSIALE MEDIER

Sosiale medier er nettverk med personlige profiler og/eller bedriftsprofiler hvor deltakerne kan lage, kommentere, reagere på/like og dele innhold. Gjennom personlige profiler og bedriftssider i nettverk som Facebook, Instagram, Twitter, YouTube og Linkedin kan en knytte nettverk, dele erfaringer og nå forretningsmål.

Ikon E-Bok i Inbound Marketing, Sense Kommunikasjon

E-BØKER

E-BØKER

E-bøker er elektroniske bøker, ofte nedlastbare, med relevant innhold for brukeren. De kan benyttes for å skaffe leads (potensielle kunder). Brukeren kan finne boken enkelt i en landingsside, med registrering, og boken kan leses på pc, mobil, nettbrett, lesebrett og andre enheter. De går gjerne i dybden på innholdet, utdanner og gir tips og triks til brukeren.

Ikon Video i Inbound Marketing, Sense Kommunikasjon

VIDEO

VIDEO

Video-markedsføring benyttes til å generere trafikk i sosiale medier, nettsider og bygge merkevare. På sosiale medier som Facebook, YouTube, Instagram og Snapchat har video en sentral rolle, hvor opptaksfunksjonen kun er et tommel-trykk unna. Man kan gi brukeren enkel tilgang til underholdning, og bedriften en mulighet til å formidle en historie her og nå.

Ikon SEO Søkemotoroptimalisering (Search Engine Optimization) i Inbound Marketing, Sense Kommunikasjon

SEO

SEO

Søkemotoroptimalisering (Search Engine Optimization) er praksisen med å forbedre posisjonen til en nettside i søkeresultatene til en søkemotor. Når brukeren foretar et søk (i f.eks. Google) er det ønskelig at bedriften vises høyt oppe, gjerne øverst på første side av søkeresultatet. Organisk trafikk er resultatene som kommer frem uten at du som bedrift har betalt for annonser.

Ikon Kampanjesider / landingssider i Sosiale medier, Sense Kommunikasjon

KAMPANJESIDER

KAMPANJESIDER

Kampanjesider, også kalt landingssider, kan være del av en nettside, Facebook-side eller frittstående side i en kampanje. En kampanjeside har til hensikt å få forbrukeren til selv å ta kontakt med din bedrift. Potensielle kunder som er interessert utfører en ønsket handling som å lese, registrere informasjon i et skjema eller kjøpe.

Dine potensielle kunder er yngre en du tror!

50% av innkjøperne som gjør reaserch på nett er såkalte «Millenials» (født etter 1980) – de er avanserte brukere av sosiale medier, søk og apper. 84% av disse sier de ikke stoler på reklame, men heller foretrekker anbefalinger fra venner, nyhetskanaler og bedrifters egne nettsider.

Kilde: The McCartney Group

Usikker på hvem vi er?

Test kjemien i en rådgivningstime her!

Første rådgivningstime er gratis for nye kunder.